Billboard to jeden z najbardziej efektywnych sposobów promocji marki. Tego rodzaju konstrukcja reklamowa, daje możliwość dotarcia do dużej ilości odbiorców przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym, w dodatku jednorazowym.
Umieszcza się je zazwyczaj przy bardzo ruchliwych ulicach, w centrach miast lub przy galeriach handlowych, gdzie natężenie ruchu jest bardzo duże. Podczas planowania budżetu przeznaczonego na reklamę, warto zadać sobie pytanie jaki jest koszt postawienia billboardu i czym kierować się przy wyborze. Poniżej wskazówki.
Co wpływa na koszt billboardu?
Na koszt billboardu składa się wiele czynników. Ważna jest lokalizacja, warunki związane z podłożem i jego przygotowaniem, wielkość reklamy oraz stopień skomplikowania samej stalowej konstrukcji reklamowej. Poniżej wymieniamy najważniejsze czynniki, jakie mają wpływ na cenę.
- wielkość billboardu – im większa powierzchnia reklamy, tym wyższa cena;
- lokalizacja – postawienie billboardu w ścisłym centrum miasta lub przy ruchliwej drodze może wiązać się z większą opłatą, niż postawienie go na terenie wiejskim;
- wielkość konstrukcji stalowej – im więcej materiału potrzebne będzie na konstrukcję, tym będzie ona droższa;
- konkurencja – w miejscach, które cieszą się największym zainteresowaniem, cena postawienia reklamy wielkopowierzchniowej będzie zdecydowanie wyższa.
Ile kosztuje wyklejenie billboardu na konstrukcji reklamowej?
Wykonanie billboardu składa się z wielu etapów. Pierwszy z nich to projekt, następnie wydruk. Po wydrukowaniu billboardu, należy umieścić go we właściwym miejscu. Koszt ten będzie oczywiście zależny od rozmiaru nośnika. Należy mieć także na uwadze, że im bardziej potężna konstrukcja, tym wyższy będzie koszt montażu reklamy. Prace montażystów na wysokości, wiążą się z koniecznością posiadania przez nich uprawnień oraz z użyciem specjalnych sprzętów i urządzeń. Zazwyczaj koszt samego wydruku i wyklejenia reklamy wynosi od kilkuset do 1000 zł. Koszt wykonania konstrukcji stalowej to okolice od kilku do kilkunastu tys. zł.
Jak wybrać odpowiedni billboard dla swojej firmy?
Cena billboardu uzależniona jest w największej mierze od jego rodzaju. Koniecznie zapoznaj się z różnymi, dostępnymi na rynku rozwiązaniami, aby dobrać to, które będzie najlepsze dla Ciebie.
Billboardy naścienne zajmują stosunkowo niewiele miejsca i nie wymagają wykonania ciężkiej konstrukcji. Ten dość popularny sposób warto wykorzystać w centrum miasta lub w okolicy budynków.
Billboardy przestawne są z kolei bardzo praktyczne. Z jednej strony są to masywne konstrukcje reklamowe, z drugiej zaś nie mają trwałego połączenia z gruntem i zazwyczaj nie wymagają uzyskiwania zgody na budowę. W każdej chwili można przetransportować je w inne miejsce.
Billboardy na stałe połączone z gruntem wykorzystuje się do zaprezentowania najbardziej okazałej reklamy. Mogą mieć nawet bardzo duże rozmiary i zapewniają świetną widoczność przy ruchliwych drogach, na przykład autostradach. Reklamy tego typu wykonuje się na wzmocnionych konstrukcjach, na dwóch lub kilku nogach. Zazwyczaj mają minimum 3 metry wysokości, co znacznie zwiększa ich zasięg.
Czy warto zdecydować się na dodatkowe rozwiązania w celu stworzenia skutecznego billboardu?
Widoczne i dobre jakościowo konstrukcje reklamowe wymagają najlepszej oprawy. Kiedy warunki pogodowe i pora roku powoduje, że na zewnątrz szybko robi się ciemno, warto zainwestować w dodatkowe rozwiązania, takie jak na przykład oświetlenie billboardu. Taki dodatek wprawdzie zwiększy cenę samej reklamy, jednak przełoży się na lepszą jej widoczność i tym samym wyższe zainteresowanie odbiorców.
Dodatkowe oświetlenie to rozwiązanie dla tych, którzy zdecydują się na postawienie konstrukcji w miejscu, gdzie uliczne latarnie nie zapewniają wystarczającej widoczności.